Wiele osób nie wyobraża sobie funkcjonowania bez kawy. Często łapie ją w drodze do pracy, pomiędzy spotkaniami w ciągu dnia czy też kubek aromatycznego napoju wpada w weekendowy, luźny poranek. Poszerzenie oferty kawiarni może przyciągnąć nowych klientów i wyróżnić lokal na tle konkurencji. Sprawdź, jakie rozwiązania warto wprowadzić do oferty Twojego lokalu!
Zadbaj nie tylko o desery
Dobra kawa to podstawa – stawiaj na ziarna z segmentu speciality parzone z wykorzystaniem różnego rodzaju metod, w tym alternatyw. Dzięki temu klienci będą mogli wybrać napój przygotowany ich ulubioną metodą parzenia. Wiele kawiarni oferuje do kawy wiele ciekawych deserów. To doskonała okazja do wykorzystania sezonowych składników. Są jednak osoby, które nie przepadają za ciastami. Warto zapyta klientów czy mieliby ochotę na wytrawne rzeczy. Kanapki, tosty na ciepło czy bajgle to doskonałe opcje na śniadanie w formie to go. Z kolei na miejscu możesz zaproponować wytrawną tartę na kruchym spodzie czy zawijasy z ciasta francuskiego. Fani słodkich śniadań z pewnością docenią produkty w słoiczkach – granole, jogurty czy owsianki.
Ciekawe kawy smakowe
Wiele osób odwiedza kawiarnie okazyjnie i stawia głównie na napoje słodzone. Dzięki temu możesz poszerzyć ofertę i wprowadzić nowe smaki do menu. Dobrym pomysłem jest tworzenie oferty sezonowej. W gorące dni dominują napoje na bazie lodu, na przykład ice latte czy tonic espresso. Jeżeli prowadzisz miejsce, w którym kawa pochodzi z segmentu speciality to warto podawać ją w formie cold brew. Warto również mieć w ofercie dobrej jakości syrop lub mieszankę przypraw. Bacanha – syrop do napojów o smaku bazyliowym to ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają orzeźwienia. Aromat świeżej bazylii świetnie sprawdzi się w koktajlach i lemoniadach. Produkt nie ma barwników i konserwantów, a butelkę można poddać recyklingowi. Sprawdzi się nie tylko do drinków, ale także do kawy, herbaty, a nawet jako dodatek do sałatek. W składzie znajdziesz jedynie wodę, cukier trzcinowy, naturalny aromat bazylii i kwas cytrynowy. Produkty Bacanha możesz znaleźć w sklepie https://coffeelove.pl/ w wielu różnych smakach – od klasycznej wanilii, przez migdały oraz orzechy, grenadynę, cynamon aż po litchi.
Ciekawe akcje specjalne
Kawiarnie tworzą ludzie – to od właściciela i obsługi zależy, czy klient będzie chciał wrócić ponownie. Warto dbać o dobre relacje z klientem. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie karty lojalnościowej czy organizowanie specjalnych spotkań tematycznych czy cuppingu. Kursy i warsztaty baristyczne, na przykład z tworzenia latte art, to również okazja do pokazania swojej lokalu z innej strony. Poszerzenie oferty kawiarni może przyciągnąć nowych klientów, zwiększyć lojalność stałych gości i wyróżnić ją na tle konkurencji. Pamiętaj również o umieszczaniu informacji o nowościach czy aktualnym menu w mediach społecznościowych. Warto dodawać także edukacyjne treści oraz zachęcać gości do wystawienia opinii w sieci o kawiarni.